Blog

589125891-asian-1239427_640.jpg

Krewetki to szczególnie konkretne plus cenione owoce morza.

Krewetki toż głównie konkretne zaś cenione owoce morza. Swoją sławę zawdzięczają lekkiemu i dobremu mięsu, a także wysokiej ceny odżywczej. Są bowiem bogatym źródłem białka, witamin z rodziny B i wysokich składników mineralnych. Oprócz tego atrakcyjne są i ze naszych afrodyzjakalnych właściwości.


Krewetki to dużo powszechne owoce morza. Występują szczególnie w dziedzinach przybrzeżnych mórz i oceanów, ale spotkać można też gatunki słodkowodne tkwiące w wodach krajów tropikalnych. Na europejskie stoły krewetki trafiają z wybrzeży Francji, Włoch, Hiszpanii oraz Szerokiej Brytanii. Najważniejsze są te odławiane z zimnych mórz (Morza Północnego i okolic Grenlandii).

  • Wśród wielu odmian najbardziej ekskluzywne są:

  • krewetki królewskie (olbrzymie) – to drinki z największych krewetek. Na 1 kg przypada zaledwie 12-18 książek tych skorupiaków. Mają wydłużony odwłok i bardzo podatny pancerz. Dolna partia ciała jest biała, natomiast grzbiet – szarobrązowy;
  • krewetki tygrysie – dają się zielonkawo-szarym kolorem pancerza, który pod wpływem obróbki termicznej zmienia barwę na pomarańczową. Mięso krewetek tygrysich jest soczyste i jędrne;
  • krewetki białe – osiągają nieco pokaźny rozmiar (długość do 22 cm). Mają zwartą, jędrną konsystencję i dość słodki smak;
  • krewetki pełnomorskie.

Wszystkie odmiany dzielą się przede każdym funkcją, kształtem odnóży i barwą. Najczęściej spotykane są krewetki białe i czerwone, ale dają także żółte, kremowe, brązowe, a nawet zielone. Po ugotowaniu prawie wszystkie stoją się pomarańczowe lub bladoróżowe.
Krewetki mają dobre ciało dodatkowo są niezwykle smaczne, tylko wtedy nie jedyny ich walor. Posiadają bowiem oraz wielką cenę odżywczą, dlatego coraz chętniej pojawiają się na polskich stołach. Przede pełnym są bogatym źródłem dobrze przyswajalnego białka. Prezentuje się ono ogromną strawnością i wygodnym składem aminokwasów. Krewetki mogą dlatego bez przeszkód zastępować mięso. Warto jednak wiedzieć, że zawartość specyficznego białka, którym jest tropomiozyna, często wywołuje alergię pokarmową. Jej wzorami są najczęściej: katar, łzawienie i zaczerwienie oczu, kaszel. W przypadku zaobserwowania takiej reakcji organizmu, należy wykluczyć krewetki z diety.
Krewetki dostarczają wielu ważnych witamin a elementów mineralnych. Stanowią daleko łatwym źródłem selenu, jodu, miedzi, magnezu, potasu i fluoru. Selen jest wielkim antyoksydantem, wzmacnia system immunologiczny, chroni serce, a ponadto zapobiega powstawaniu zmian nowotworowych. Fluor jest istotny dla ochrony zębów przed próchnicą, jod z serii zapewnia normalne działanie tarczycy. Pod względem ilości witamin, krewetki są szczególnie drogie w witaminy z grupy B.
Zawierają:
witaminę B6, która pozytywnie działa na funkcjonowanie organizmu nerwowego, a też podnosi odporność organizmu;
witaminę PP, która kieruje na realizację hormonów płciowych i hormonów tarczycy, obniża poziom cholesterolu i chroni chorobom serca;
witaminę B12, jaka stanowi nieunikniona w procesie produkcji czerwonych krwinek, odgrywa także istotną kwestię w normalnym działaniu układu nerwowego.

Warto podkreślić, że przy tych licznych zaletach, krewetki są również lekkostrawne, lekkie i ukazują się niską zawartością tłuszczów nasyconych. 100 gramów tych skorupiaków to około 90 kalorii. Są to polecane każdym osobom dbającym o linię.
Krewetki mogą stanowić zarówno świetną przekąską, kiedy również daniem głównym. Przyznają się do smażenia, duszenia, grillowania i pieczenia. Można je dodawać do zup, sosów i pozostałego sposobie sałatek.

1457054007-tuuje.jpg

Jeśli umiejętnie dobierzemy gatunki flor natomiast będziemy spożywa tak pielęgnować, toż taki żywy parawan skutecznie ochroni nas przed wścibskimi spojrzeniami.

Reklama: Montaż ogrodzeń Bydgoszcz

Jeśli odpowiednio dobierzemy gatunki roślin również będziemy spożywa odpowiednio pielęgnować, więc taki żywy parawan skutecznie ochroni nas przed wścibskimi spojrzeniami.
Żywopłoty strzyżone
wymagają regularnego przycinania (co kilka dwukrotnie w układu roku). W współczesny metoda przekazujemy im geometryczną formę , kontrolujemy również ich intensywność i szerokość. Strzygąc żywopłoty, niemal całkowicie bierzemy je kwiatów i owoców, które zdobiłyby rośliny rosnące naturalnie, choć w zmian uzyskujemy zwartą, zieloną ścianę. Wysokość żywopłotów formowanych może wynosić od kilkudziesięciu centymetrów aż do kilku metrów, szerokość – zazwyczaj nie dużo niż 1 metr. Mają więc mało miejsca – cennego zwykle w ścisłych ogrodach.


Większość żywopłotów tworzonych z krzewów liściastych nie zapewnia gęstej przesłony przez wszystek rok , choć są wyjątki: żywopłoty z grabu są gęste nawet w bycie bezlistnym, a żywopłoty z ligustra półzimozielone (w łagodne zimy pozostaje na nich część liści). Jeśli chce nam na gęstej, całorocznej izolacji, warto skorzystać żywopłot wykonywany z roślin zimozielonych.
Żywopłoty oczywiste
są mniej gęste niż zakładane, ale można je „uszczelniać” od dołu, sadząc przed nimi niższe krzewy, na dowód przed rzędem leszczyn lub żywotników – rząd berberysów lub irg. Liściaste żywopłoty nieformowane zajmują w parku wielu miejsca – ich wielkość może sięgać od 1,5 do 4 metrów, a wysokość, nieograniczana cięciem, taka jak rośliny, która go jest. Zaletą nieformowanych żywopłotów liściastych istnieje toż, że potrafią zdobić ogród kwiatami i owocami. Iglaste żywopłoty nieformowane, gdyby są sadzone z klas kolumnowych, nie są wysokie i są łatwo niż zakładane.
Jak długo trzeba liczyć na żywopłot?
Uzyskanie gęstego żywopłotu formowanego wysokości 1,5 do 2 m zajmuje od 5 do 10 lat, żywopłotu nieformowanego – trochę krócej (2-8 lat). Dla tych, jacy nie chcą oczekiwać a nie są porządku na środki pielęgnacyjne, i pragną mieć 1,5 czy 2-metrowej wysokości żywopłot, najskuteczniejszym wyjściem jest zbyt roślin iglastych odmian kolumnowych żądanej wysokości. Żywopłoty z tych roślin nie wymagają strzyżenia, lecz są dość drogie.
Gdzie sadzić żywopłot?
Zazwyczaj nasze domy zwrócone są frontem do ulicy. Tam te dostaje się wprowadzenie na nieruchomość oraz do budynku. Warto posadzić tam rośliny reprezentacyjne: bogate i zimozielone, takie gdy na przykład cis – niewątpliwie sama z najefektowniejszych roślin na żywopłoty lub choina kanadyjska – mało u nas spotykana, a warta rozpowszechnienia w ogrodach przydomowych. Suche i bogate żywopłoty powinniśmy również sadzić wzdłuż boków działki graniczących z ulicą bądź jedyną.
W grup ogrodowej – bezpośrednio przy tarasach oraz przy ścieżkach – lepiej sadzić żywopłoty formowane. Szerokie żywopłoty naturalne z czasem trzeba przycinać, a wtedy przestają być ładne. Żywopłoty liściaste nieformowane stosujmy raczej na obrzeżach działek, gdzie nigdy się żyje również stanowi więcej miejsca.

87667430-car-wash-1665286_640.jpg

Odpowiednia pielęgnacja to zasada utrzymania lakieru samochodowego w prawdziwej formy.

Odpowiednia pielęgnacja to norma utrzymania lakieru samochodowego w łatwej formie. Dlatego regularne mycie i woskowanie lakieru producenci samochodów podają w instrukcjach obsługi. Nieumiejętny wybór sposobu czyszczenia może wyrządzić jednak więcej szkody, niż pożytku.


Powłoka lakiernicza nowoczesnych samochodów najczęściej przechowuje się z dwóch warstw. Na podkład, którym płaci się gołą blachę następnie plasuje się „bazę” – czyli kolor oraz lakier bezbarwny, nadający nadwoziu połysk. W relacji od producenta, łącznie całość jest od ok. 80 do 150-170 μm grubości. Oszczędniej samochody lakierują producenci z Azji, grubszą powłokę wykonują marki europejskie.
Myjnia ręczna – mają o szczotce z prawdziwym włosiem lub mikrofibrą
Aby lakier przez duży pora był jasny, kierowca powinien wspominać o jego kosmetyce. Zasadą jest zgodne mycie samochodu, które zapisuje się przynajmniej raz w maju.
Samochód myjemy zaczynając od dachu i ciągniemy się z czyszczeniem do dołu. Dzięki temu niezwykle zabrudzone elementy trwają do wyczyszczenia na wynik. Szczególnie zimą, jak na trasach jest mnóstwo soli i piasku, dokładnie trzeba myć okolice nadkoli, progów i dolne partie drzwi. To tu sprawdza się najwięcej osadów, które przyspieszają zużycie lakieru a umieją się dodawać do korozji nadwozia.
Aby czyszczenie nie stanowiło dla lakieru inwazyjne, zaleca się stosowanie szczotek z czystego włosia oraz szerokiej klasy kosmetyków. W trakcie mycia szczotkę należy regularnie płukać, a wodę wymieniać. Piasek i śmieci ściągane z nadwozia wchodzą bowiem między włosy i podczas szczotkowania rysują powłokę lakierniczą.
Ryzyko powstawania rys jeszcze wyższe przy myciu samochodu szczotką ze sztucznymi włosami lub gąbką. Niezłym narzędziem, jakie umożliwia wspaniałe efekty pod warunkiem regularnego płukania są myjki obszyte mikrofibrą, najczęściej z samej strony gładką, i z różnej złożoną w rozmiar frędzli. Takiego sprzętu wykorzystuje się na specjalnych myjniach. Ich właściciele z podstawy nie oszczędzają i na zabiegach czyszczących. Tylko szampony i detergenty najwyższej wartości zapewniają dobre strony czyszczące, nie pracując przy tym rynek inwazyjnie w kontakcie do lakieru. W przypadku złej jakości materiałów, w dodatku zbyt mało rozcieńczonych wodą, częste stosowanie mija się matowieniem bezbarwnej warstwy.
Mycie ręczne w profesjonalnym zakładzie kosztuje od 15-20 zł wzwyż. Im dużo usług dodatkowych, tym usługa droższa. Za ok. 50 zł auto zostanie umyte, wytarte, i zimą i zabezpieczone przed zamarzaniem zamków i przywieraniem uszczelek do drzwi.
Można także zainwestować we nasz sprzęt oraz materiały czyszczące. Dobra szczotka to ok. 50 zł, szampon ok. 20 zł, ircha z ekologicznej skóry ok. 70 zł. Problemem jest przecież znalezienie miejsca, w którym legalnie można umyć samochód. Na parkingu pod domem nie dokładnie tego wyglądać. Można nawet dostać mandat od straży miejskiej. Miejsce, w którym razem z prawem można korzystać auta, musi być odpływ do kanalizacji sanitarnej natomiast nie deszczowej.
Myjnie bezdotykowe – szybko, dość bezpiecznie dla lakieru, ale niedokładnie
Alternatywą dla mycia ręcznego są myjnie bezdotykowe, działające najczęściej przy stacjach paliw i centrach handlowych. Działają na podstawie urządzeń wysokociśnieniowych, które wodę zmieszaną z detergentami wyrzucają na samochód w oparciu o określone programy. Dzięki temu twórz mycia można dostosować do stanu zabrudzenia nadwozia. Podstawą zawsze jest płukanie samochodu ciepłą wodą. Można się do niego ograniczyć, jeśli lakier jest jedynie zakurzony. Na myjniach wysokiej klasy odnosi się wodę zmiękczoną, dzięki czemu po wyschnięciu na lakierze nie jest tyle jasnych śladów, co po częstej wodzie. Bardziej zabrudzony lakier można spłukać wodą z dodatkiem aktywnego środka myjącego, którego zadaniem jest rozmiękczenie i usunięcie brudu. Po umyciu w ten metoda nadwozia spłukuje się je doskonałą wodą, a wtedy wybierając kolejny program, można wybrać jeszcze woskowanie i nabłyszczanie.
Największe korzyści takich myjni toż drogę szybkiego umycia samochodu, bez obawy o porysowanie karoserii. Z nadwoziem komunikuje się tu tylko strumień wody. Szczotki z skuteczną pianą są dostępne tylko na pewnych myjniach jako opcja dodatkowa. Są dobre, natomiast jeżeli je dajemy, nie możemy szybko powiedzieć o myciu bezdotykowym.
Największą zaletą ograniczenia się do wody jest niedokładność. Uporczywa, zaschnięta na nadwoziu warstwa zanieczyszczeń jest niemożliwa do rozwiązania bez użycia szczotki lub gąbki. Po umyciu samochodu bezdotykowo lakier błyszczy, ale przejeżdżając po nim palcem przekonujemy się, iż jest na nim także wiele brudu.
Ponadto istnieje ryzyko uszkodzenia powłoki lakierniczej samochodu poprzez nieumiejętne posługiwanie się lancą. Woda pod sporym ciśnieniem zapewne istnieć więcej groźna dla samochodów powtórnie lakierowanych, gdzie łatwiej o łuszczenie się i odpadanie farby. Mycie bezdotykowe kosztuje ok. 1 zł za chwilę. Samochód klasy kompaktowej sprawny kierowca umyje w ten rozwiązanie w ok. 10-15 minut, lub za ok. 10-15 zł.

1857337226-autos-214033_640.jpg

Wymóg tworzenia miejsc parkingowych dla rowerów przy przyczynie powstawania parkingów samochodowych to łatwy pomysł

Reklama: Zarządzanie parkingiem Bydgoszcz

Wymóg tworzenia miejsc parkingowych dla rowerów przy okazji powstawania parkingów samochodowych toż idealny pomysł – każde centrum handlowe czy parking na wolnym powietrzu powinno zapewnić miejsca dla rowerów.

Stojaków, w niniejszym krytych, brakuje generalnie w całym mieście, szczególnie w miasto, gdzie dużo kobiet obraca się rowerem (co pokazały badania do systemu transportowego).

Lepsze a byłyby parkingi z wiatą rozproszone po śródmieściu zamiast stanowienia ich w mało punktach, co zawierać będzie ruch samochodowy i rowerowy w pojedynczym miejscu, przez co wzrastać może kolizyjność rowerzysta-kierowca. Poza tym przy poruszaniu się rowerem istotna jest droga swobodnego obracania się z stanowiska na zajęcie i dostępność roweru „pod ręką”, do czego miasto powinno zachęcać. Nieco mało kto będzie mieć z parkingu krytego położonego bardzo niż 200 metrów z końcu podróży (czy będziecie parkować na Pl. Wielkopolskim, powtarzając się do Biblioteki Raczyńskich – wątpimy w ostatnie wręcz), dlatego zasięg tych parkingów nie będzie zbyt wielki, i ich pierwszymi klientami będą kobiety pozostawiające rowery na dłużej. Ważne istnieje i, ile tych stanowisk rowerowych będzie – obyśmy nie musieli się obejść smakiem 5 znaczeń dla rowerów przy 200-300 znaczeniach dla samochodów…

Sama lokalizacja dużych parkingów samochodowych w miasto budzi sporo kontrowersji, gdyż jednak z pewnej strony pozwalają na odciążenie ulic z parkowania, toż z nowej zasysają do centrum ruch samochodowy (bo jakieś miejsce parkingowe się znajdzie) i dają zużywanie się dużych strumieni samochodów na drogi (kto mieszka przy Mostowej, zna sytuację, jak z terenu starej gazowni jedzie na raz tłum samochodów – ulice są od razu zakorkowane). Spośród tym przedmiotem borykają się miasta, które obecnie posiadają takie duże parkingi piętrowe w sercu. Pytanie, czy budowa parkingów spowoduje odciążenie ulic z obowiązujących miejsc parkingowych, czy raczej zapewni drugie miejsca do korzystania opłaty. Inna historia to kursy – budowa parkingów samochodowych jest wyraźnie wartościowa, a budżet miasta jest szczególnie napięty. Zamiast wielkich inwestycji w centrum, które nie jadą do modyfikacji zachowań transportowych, lepiej wydać sposoby na morze parkingów rowerowych przy szkołach, urzędach a nowych celach podróży. Parkingi samochodowe piszmy na obrzeżach, skąd będzie mocna przyjechać do miastu komunikacją miejską bądź rowerem miejskim.

Kontakty cielesne u osób starszych

miłość Także na przełomie lat 1970/1980 w bardzo wielu kręgach społecznych był wyjątkowo zakorzeniony pogląd, że utrzymywanie stosunków seksualnych w stopniu starzenia się i starości jest krzywdzące dla zdrowia. Teraźniejszy poziom nauki ułatwia już dokładną weryfikację błędnych tez. Zaspokajanie własnego popędu płciowego w stopniu starzenia się i starości pozytywnie kojarzy z pełnym stanem zdrowia we wszelkich jego elementach tj. biologicznym, społecznym i psychicznym. Co więcej, specjaliści dziedziny dowodzą, iż celowe i świadome unikanie realizacji potrzeby seksualnej kieruje do wielu niechcianych rezultatów. Continue reading „Kontakty cielesne u osób starszych”

985054223-runner-888016_640.jpg

Nie warto przemęczać się na siłowni, ponieważ zbyt intensywny wysiłek fizyczny może liczyć zgubny pomysł na serce.

Lekarze ostrzegają, że tylko umiarkowana ilość sportu jest dla nas potrzebna. Aktywność, która przez wielu traktowana jest zbyt receptę na długowieczność, w nadmiarze może dodać się do rychłej śmierci.

Zdaniem lekarzy, chociaż regularne ćwiczenia o małej intensywności, takie jak jogging, są odpowiednie dla organizmu ludzkiego, w sporcie łatwo o przesadę. Po analizie licznych badań, zbierających się na zdrowiu biegaczy, stwierdzili oni, że odpowiednio dawkowana aktywność fizyczna wchodzi na uzdrowienie i długość trwania w dodatni sposób. Jednak biegając zbyt szybko, pokonując zbyt długie dystanse i będąc aktywnym przez zbyt wiele lat, pracownik może nieumyślnie przyspieszyć własną śmierć.

Wyniki badania wykonanego przez amerykańskich kardiologów i zapalonych biegaczy ukazały się na łamach magazynu. Tym, którzy preferują treningi o wielkiej klasie, autorzy doradzają ograniczenie ich długości do 30-50 minut dziennie. Bieganie maratonów nie powinno stanowić zabiegiem na budowanie kondycji – podobny dystans można wziąć raz na pewien czas albo wręcz raz w mieszkaniu – zapewniają specjaliści. Wysoki wysiłek fizyczny zatrzymujący się dłużej niż 1-2 godziny może wywoływać uszkodzeniami serca, powodując rozciąganie, nadrywanie i zabliźnianie się jego tkanek, co zwiększa ryzyko niebezpiecznych zaburzeń rytmu serca.
Inne badania dostarczają podobnych wyników. Pokazują one, że sport, podobnie jak wiele działalności w swym mieszkaniu, powinien stanowić wykonywany z umiarem. Pierwsze z dalekich badań przeanalizowało stan zdrowia ponad 50 000 osób nieprzekraczających 30 roku życia, w współczesnym 14 000 biegaczy. Ukazało, że aktywni fizycznie uczestnicy obarczeni stanowili o 19% niższym ryzykiem śmierci niż inni badani. A po dogłębnej analizie naukowcy zauważyli, że korzyści zdrowotne dotyczyły jedynie tych osób, które biegały z ok. 8 do 30 km tygodniowo. Młodzi ludzie preferujący dłuższe przebieżki nie istnieli w ciekawszej form niż kobiety bierne fizycznie. Co bardzo, okazało się, że najlepsza szybkość biegu to ok. 10 km/h. Pozytywnie na długość istnienia nie wpływa także sport uprawiany codziennie – biegać powinno się od 2 do 5 razy w tygodniu – zapewniają autorzy badania.

Tymczasem, jak zapewnia profesor z Londynu, sportowcy w niewielkim wieku, którzy prowadzili sport przez wiele dziesiątek lat, obarczeni są podwyższonym ryzykiem arytmii serca. Jak oferuje, wystąpienie migotania przedsionków jest obok nich pięciokrotnie bardziej prawdopodobne niż u kobiet, które stronią od wysiłku fizycznego. Z badania wynika, iż na wspomnianą przypadłość cierpi aż 40% byłych sportowców. Szczególnie duże jest migotanie komór, które skutkować może nagłą śmiercią sercową. Specjalistka zaznacza jednak, że przed arytmiami można się ustrzec, zachowując umiar w treningach. Z różnej części bowiem, aktywność fizyczna praktykowana 5 dni w tygodniu przez ok. 30 minut zmniejsza zagrożenie choroby wieńcowej o 50%, oraz do tego wydłuża życie.

1262165101-multi-storey-car-park-1271917_640.jpg

Koniec z systemami budowy parkingów podziemnych w środowisku Łodzi.

Reklama: Zarządzanie parkingiem Bydgoszcz

Koniec z zamiarami budowy parkingów podziemnych w miastu Łodzi. To rynek drogie przedsięwzięcie, na jakie nie ma chętnych. Dlatego władze miasta zapraszają na parkingi piętrowe. Na razie wytypowały 3 lokalizacje dla takich obiektów. Wydobywają się one na terenie kwartałów przeznaczonych do rewitalizacji.

O budowie parkingów podziemnych komunikuje się w Łodzi od lat. Także za zarządu komisarycznego próbowano znaleźć inwestora, który zbudowałby podziemny parking na pl. Komuny Paryskiej. Przy podsumowaniu poprzedniej kadencji prezydent Łodzi przyznała, iż nie udało się wybudować parkingów na myśli partnerstwa publiczno-prywatnego ani koncesji. Według biznesmenów, miesza się to ze za długimi wydatkami, bo budowa jednego miejsca parkingowego w podziemnym obiekcie to 100 tys. zł. Stopa zwrotu takiej inwestycji, jak parking podziemny, to 40-50 lat.

Dlatego finansowaniem takich lokaty w Polsce są zainteresowane tylko fundusze norweskie. Władze Łodzi postanowiły więc umieścić na tańsze, wysokie parkingi. Na ich zawartość są chętni. Żeby parkingi mogły powstać w środowiskiem miasta, muszą zostać uznane plany zagospodarowania przestrzennego. Magistrat zapowiada, że Miejska Pracownia Urbanistyczna będzie mocno pracować nad planami dla ścisłego centrum. Jeżeli będziemy znać, gdzie parkingi mogą powstać, to staną dwa rozwiązania – sprzedaż działki inwestorowi, który wybuduje parking albo partnerstwo publiczno-prywatne, czyli miasto da działkę, a inwestor wybuduje na niej parking. Miejsca na parkingi naziemne zostały tylko wskazane w części rewitalizowanych kwartałów.

3038-4421-ico-wu.jpg

Ubrania, które wszystek powinien mieć w bezpośredniej szafie

Ubiór stanowi daleko ważną cechą swej osobowości. Przez niego oznaczamy siebie, definiujemy nasz system, a częściowo i charakter. Lecz są takie elementy garderoby, które warto trzymać w domowej szafie bez sensu na ostatnie, czy pasują one własnej domowej modzie. Continue reading „Ubrania, które wszystek powinien mieć w bezpośredniej szafie”